وام روی سند خانه

وام روی سند خانه

وام روی سند خانه یکی از روش هایی ست که به افراد و کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از ملک خود، از بانک‌ها و مؤسسات مالی وام یا اعتبار مالی دریافت نمایند. در اینجا به تفصیل در مورد شرایط دریافت وام روی سند خانه، ویژگی‌ها، مزایا و مراحل مورد نیاز برای دریافت وام صحبت خواهیم کرد.

در مورد ویژگی وام از روی سند خانه می‌توان گفت که، یک نوع وام یا اعتبار مالی است که با تضمین سند یک خانه و ملک، به شخص درخواست دهنده وام روی سند ملکی تعلق می‌گیرد. این ملک به طور معمول یک خانه، زمین، واحد اداری و یا تجاری و مغازه می‌تواند باشد، و البته باید در نظر گرفته شود تا زمانی که وام از روی سند ملکی به طور کامل پرداخت نشده باشد، ملک به عنوان تضمین برای بانک یا مؤسسه مالی باقی می‌ماند.

فهرست مطالب

وام از روی سند خانه

معایب و مزیت‌های وام از روی سند خانه

این نوع وام که با تضمین روی سند خانه دریافت می‌شود، مزیت ها و معایب خود را نیز دارد. این نوع از وام ها هم از سوی بانک ها ارائه می شوند و هم از جانب مؤسسات مالی.

در صورتی که بتوان این وام ها را از مؤسسات مالی دریافت کرد، می توان گفت که یکی از مزیت های بسیار مهم وام روی خانه این است که، برای افراد با سوابق اعتباری و گردش های مالی محدود، که نمی‌توانند نسبت به دریافت وام میلیاردی اقدام کنند، فرصت اعتباری مناسبی را می‌دهد. و همچنین یکی دیگر از برتری های وام در خارج از سیستم بانکی، نسبت به وام های بانکی این است که از انجام مراحل سخت معرفی ضامن نیز آسوده خواهند بود.

این وام فوری که با سند معتبر خانه ارائه می‌شود، مزایای زیادی دارد اما در عین حال ممکن است دارای معایبی نیز باشد. از معدود و یا حتی تنها مورد مهم این وام این است که در صورت عدم پرداخت اقساط وام، خطر از دست دادن ملک و تضمین وجود دارد. که البته در سایر وام های ملکی از سوی بانک‌ها نیز اینطور می‌باشد.

شرایط دریافت وام روی سند خانه

برای این وام نیز مانند سایر وام ها شرایط دریافت وجود دارد. این شرایط شامل خود ملک، سند آن، وضعیت شخص درخواست دهنده و بسیاری از موارد باشد، برای درخواست این وام به طور خلاصه این موارد مهم می باشند:

  1. سن فرد درخواست کننده وام ، باید بالای ۱۸ سال باشد.
  2. وام از روی سند یک ملک، با کاربری مسکونی و یا اداری، فقط در شهر تهران ، کرج و حومه امکان پذیر می‌باشد.
  3. برای درخواست هرگونه وام از طریق خانه، داشتن سند تک برگ، بنچاق و پایان کار الزامی است.
  4. اگر سند ملک به نام دو نفر باشد ( مالکیت به صورت دانگی باشد ) حضور هر دو شخص مالک الزامی است و به هیچ وجه با وکالت نامه از شخص دوم، نمی‌توان وام را روی سند خانه، در تهران و کرج دریافت نمود.
  5. سند ملک مورد تضمین نباید در هیچ گونه دین و رهنی باشد.

مدارک لازم برای وام از روی سند خانه

داشتن مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی شخص درخواست دهنده وام

مدارک خانه مانند سند رسمی ، پایان کار، بنچاق

داشتن چک صیادی و سفته

مراحل دریافت وام خانه

مراحل دریافت وام از روی سند خانه از سوی مؤسسات مالی، شاید بسیار ساده و کوتاه باشد. در اولین مرحله ارسال درخواست و تماس با موسسه مالی و ارائه دهنده وام است. و سایر مراحل با راهنمایی کارشناسان مجموعه پیش خواهد رفت.

در صورتی که مدارک ملکی برای وام از روی سند خانه هیچ گونه مشکلی نداشته باشد و شخص درخواست دهنده نیز سوابق مالی مناسبی داشته باشد، موارد اداری برای دریافت وام میلیاردی به وسیله سند خانه، به آسانی پیش خواهد رفت. به طور خلاصه می‌توان گفت:

  1. ارسال درخواست به مجموعه تأمین مالی و ارائه دهنده وام
  2. بررسی درخواست ، اعتبار و مدارک توسط کارشناسان مجموعه
  3. ارزیابی ملک و تعیین مقدار سقف وام
  4. انجام مراحل انتقال رهن سند خانه در مؤسسه مالی
  5. تکمیل توافق‌نامه ها بین ارائه دهنده و دریافت کننده وام
  6. تعیین نحوه بازپرداخت وام از نظر مبلغ و تعداد تقسیط
  7. پایان مراحل و واریز وام به حساب درخواست کننده وام با سند خانه

وام روی سند خانه شما

راپیت لون ، ارائه دهنده انواع وام فوری و بدون ضامن

بازپرداخت وام روی سند خانه

برای بازپرداخت وام از روی سند خانه به طور معمول مهلت پرداخت 1 تا 6 ماهه وجود دارد و توافقی ست که بین دو طرف وام یعنی مؤسسه ارائه دهنده و شخص درخواست کننده وام انجام می‌شود. در برخی از موارد و در شرایط خاصی ممکن است که بازپرداخت وام فوری با سند ملکی به مدت زمان بیشتری نیز افزایش یابد.

سایر موارد برای دریافت وام

دریافت وام با سند خانه در خارج از سیستم بانکی، به معنای دریافت وام از روی سند یک خانه مسکونی و یا ملک اداری از منابع مالی خصوصی یا موسسات غیربانکی است. در این موارد، افراد سرمایه گذار و یا مؤسسات غیربانکی وام میلیاردی را ارائه می‌دهند.

در اینجا چندین مورد مهم و مرتبط با درخواست وام از روی سند، در خارج از سیستم بانکی را بررسی می کنیم:

یافتن منابع مناسب: برای دریافت وام فوری از خارج از سیستم بانکی، ابتدا باید منابع مالی مناسب را پیدا کرد. این منابع ممکن است افراد خصوصی، تعاونی‌، شرکت‌ سرمایه گذاری و یا مؤسسات مالی غیربانکی باشند. اینکه کدام یک منابع مالی بهتر، مراحل دریافت ساده تری دارند را باید در نظر گرفت.

بررسی و انتخاب نوع وام: باید با دقت منابع مالی مختلف برای دریافت وام فوری در تهران و کرج ارزیابی شود. نرخ بهره وام روی خانه، شرایط پرداخت، و مدت زمان بازپرداخت را مورد بررسی قرار داد. انتخاب منبعی با نرخ بهره مناسب و شرایط معقول مهم است.

توافق‌نامه وام : بعد از انتخاب منبع وام، یک توافق‌نامه باید تنظیم و امضا شود. این توافق‌نامه شامل شرایط و قوانین اختصاصی بین دو طرف برای وام خواهد بود. بنابراین دقت در شرایط و مفاد مورد قرارداد بین دو سمت وام ملکی مهم و ضروری خواهد بود.

ارزیابی ملک و تضمین: ارائه دهندگان منابع مالی برای ارائه وام روی سند خانه مراحل ارزیابی ملک و تضمین وام را بررسی می کنند. گاهی ارزش گذاری کمتر از مقدار ارزش واقعی خانه می‌باشد. اما به واسطه اینکه این ارزش گذاری فقط تضمین بازپرداخت وام می باشد، بنابراین هیچ گونه مشکلی را ایجاد نمی کند.

بازپرداخت وام: پس از دریافت وام با سند خانه، باید بازپرداخت وام طبق مدت زمان توافق شده پرداخت شود. پس از پرداخت اقساط وام در سررسید تعیین شده، خانه‌ای که به عنوان تضمین در رهن ارائه دهنده وام قرارگرفته بود، از رهن خارج شده و در اختیار شخص وام گیرنده قرار می‌گیرد.

در برخی موارد، وامی که در خارج از سیستم بانکی، از روی سند خانه گرفته می‌شود، ممکن است با ریسک‌های اضافی همراه باشد و همچنین نرخ بهره‌ای بالاتر داشته باشند. بنابراین، لازم است قبل از انجام هرگونه تعهدی، توافق‌نامه و شرایط وام ملکی ، با دقت مورد بررسی قرار گیرد و با مشاوره درست با کارشناسان، تصمیم درست حاصل شود. البته وام روی سند خانه از مؤسسات مالی خصوصی شامل مزیت هایی ست که ارزش بالایی برای تامین منابع مالی آزاد را دارند.

مشاوره سرمایه گذاری
6

مشاوره سرمایه گذاری

بدون ریسک با خیالی آسوده و با کمترین هزینه ممکن…

مشاهده خدمات
وام روی طلا
3

وام روی طلا

پرداخت 80 تا 90 درصد ارزش طلا؛ نگه داری طلا…

مشاهده خدمات
دسته بندی ها
تامین مالی
آواتار کارشناس فنی

کارشناس فنی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. آواتار نیازی

    سلام. مشخصات خانه چجوری باید باشه؟ من یه واحد 87 متری در خیابان ستارخان دارم. چقد وام میشه باهاش گرفت؟

    1. آواتار کارشناس فنی

      سلام دوست عزیز. ببینید خانه یا هر نوع ملکی نیاز به شرایط خاصی ندارد جز اینکه ، دارای سند شش دانگ باشد و تمامی مدارک قانونی آن موجود باشد. برای مراحل دیگر وام روی سند خانه، کارشناسان مجموعه قیمت و سقف مبلغ وام را اعلام خواهند کرد.

  2. آواتار عبدالرضا

    سلام. خوبید شما؟ من یه آپارتمان دارم در هشتگرد. آپارتمان مسکن مهر است که تحویل نهایی نشده. ولی قرارداد دارم. این چطوریه میشود وام گرفت؟

    1. آواتار کارشناس فنی

      سلام. ممنون دوست عزیز. متأسفانه برای وام روی سند خانه، باید سند شش دانگ خانه موجود باشد و در غیر اینصورت از ارائه خدمات وام معذوریم.

  3. آواتار manijehdavi

    ببخشید شما روی زمین هم وام فوری میدید؟

    1. آواتار کارشناس فنی

      سلام و وقت بخیر. دوست عزیز اگر سند زمین شما مشکل خاصی نداشته باشد، بله وام روی سند زمین شما، همانند وام روی سند خانه پرداخت می‌شود. لطفا در نظر بگیرید که سند خانه شما آزاد و بدون هرگونه مشکل خاصی باشد. موفق باشید.

راپیت لون | مرکز تامین سرمایه و مشاوره سرمایه گذاری | وام خودرو | وام سیم کارت | وام با سند ملکی | وام روی طلا | وام فوری

به راهنمایی و یا مشاوره مالی نیاز دارید؟

تمامی حقوق محفوظ است.